Ugens grin: Marketing for dummies
30. maj 2011 - Af Lars Dalsgård Pedersen
Få en god start på ugen med ugens skæve indslag fra redaktionen bag Energy Supply.
Få alle begreber inden for marketing på plads på en let forståelig måde.
Marketing for kvinder:
Du er til en fest. Du får øje på en lækker mand. Du går hen til ham og siger: "Jeg er temmelig god i sengen!". Dét er Direct Marketing.
Du er til en fest. Du får øje på en lækker mand. Du spørger, om du kan få hans mobilnummer. Den næste dag ringer, du ham op og siger: "Jeg er temmelig god i sengen!" Dét er Tele Marketing.
Du er med nogle veninder til en fest. Du får øje på en lækker mand. En af dine veninder går hen til ham og siger: "Hende, der står derhenne er temmelig god i sengen!" Dét er Reklame.
Du er til en fest. Du får øje på en lækker mand. Du går hen til ham og opfrisker hans hukommelse: "Kan du huske vores date for to uger siden, og hvor god jeg var i sengen?" Dét er Customer Relationship Management (CRM).
Du er til en fest. Du får øje på en lækker mand. Du går hen til ham og siger: "Jeg er temmelig god i sengen!" Derefter knapper du din bluse op og viser ham dine bryster. Dét er Merchandising.
Du er til en fest. Du får øje på en lækker mand. Du går hen til ham og fortæller ham, hvor smagfuldt han er klædt, og hvor godt han dufter. Så tænder du hans cigaret, skænker et glas vin for ham og siger: "Jeg er temmelig god i sengen!" Dét er PR (Public Relations).
Du er til en fest. Du får øje på en lækker mand. Du går hen til ham og siger: "Jeg er temmelig god i sengen!" Derefter knapper du din bluse op og viser ham dine bryster. Dét er Merchandising.
Marketing for mænd:
Du er til en fest. Du ser en lækker kvinde. Du går hen til hende og siger: "Jeg er temmelig god i sengen, og desuden kan jeg hele natten uden pauser!". Dét er i strid med god markedsføring, er yderst vildledende for forbrugeren og desuden forbudt ifølge Markedsføringsloven.